اختر قالباً

Pages

اعلان

السبت، 1 سبتمبر 2012

عبدالرحمن السديس-Abdulrahman Alsudaes

ترجمة : منال سعد

ولد الشيخ عبد الرحمن بن عبد العزيز بن عبدالله بن محمد بن عبد العزيز بن محمد بن عبد الله, (الملقب بالسديس), في الرياض في المملكة العربية السعودية عام 1382هـ.
حفظ القرآن الكريم في سن الثانية عشرة على يد عدد من القراء في المملكة العربية السعودية، كان آخرهم الشيخ محمد علي حسان. التحق في كلية الشريعة بالرياض, وتخرج فيها عام 1403هـ. وعُين معيداً فيها بعد تخرجه في قسم أصول الفقه. وحصل على درجة (الماجستير) بتقدير (ممتاز) من كلية الشريعة بجامعة الإمام محمد بن سعود الإسلامية عام 1408هـ. وحصل على درجة (الدكتوراه) من كلية الشريعة بجامعة أم القرى بتقدير (ممتاز) عام 1416هـ. وعُين بعدها أستاذاً مساعداً في كلية الشريعة بجامعة أم القرى. عمل إماماً وخطيباً في عدد من مساجد مدينة الرياض، وتلقى العلم على العديد من علماء المملكة، من أبرزهم الشيخ عبد العزيز بن باز.

عُيِّن الشيخ عبد الرحمن السديس إماماً وخطيباً في المسجد الحرام عام 1404هـ. للشيخ اهتمامات علمية حول طرق التدريس والتصنيف, وله العديد من الأبحاث والدراسات والتحقيقات والرسائل المتنوعة في هذا الخصوص.
Sheikh Abdurrahman Al sudes
 
His full name is Abdurrahman Al Sudes Bin Abdul Aziz Bin Abdullah Bin Mohamed Bin Abdul Aziz Bin Mohamed Bin Abdullah, known as "Al Sudes". He was born in Kingdom of Saudi Arabia in 1382 Hijri.
 
 
He conserved The Holy Quran at age of 12 in Saudi Arabia by a number of reciters like Sheikh Mohamed Hassan. Later he joined Shariaa College. After his graduation in 1403 Hijri, he was appointed as a lecturer, specializing in Jurisprudence principles "Fiqh". Later on he received his Master's degree with distinction in 1416 Hijri and he got appointed as teaching assistant in Shariaa College, Um Al Qura University.
 
 
He worked as Imam and Khatib (who delivers sermon) in so many mosques. He received his teachings by a number of wise men and preachers like Sheikh Abdul Aziz Bin Baz.
Al Sudes was Al Masjid Al Haram's Imam and Khateeb in 1404 Hijri. He conducted a lot of researches and investigations in teaching methods and classification.


Translated by: Manal Saad


إرسال تعليق